Poradniki

Poradnik zakupowy: Bielizna rajdowa i kartingowa

Jak wybrać bieliznę ognioodporną FIA, czym różnią się materiały i poziomy ochrony oraz jak zadbać o pełen komfort termiczny podczas jazdy.


Poradnik zakupowy: Buty rajdowe i kartingowe

Najważniejsze cechy butów FIA, rodzaje podeszew i różnice konstrukcyjne między modelami rajdowymi a kartingowymi – plus praktyczne wskazówki doboru rozmiaru.


Poradnik zakupowy: Kaski motorsportowe

Przegląd homologacji FIA i SNELL, rodzaje skorup, systemy wentylacji, integracja z HANS i interkomami – kompletny przewodnik przed zakupem kasku.


Poradnik zakupowy: Kombinezony rajdowe i kartingowe

Kombinezon to jeden z kluczowych elementów ochrony kierowcy – obejmuje największą powierzchnię ciała i stanowi pierwszą barierę przed ogniem oraz wysoką temperaturą.


Poradnik zakupowy: Rękawice rajdowe i kartingowe

Rękawice zapewniają pewny chwyt kierownicy, chronią dłonie przed temperaturą i ogniem oraz znacząco poprawiają kontrolę nad autem. Podpowiadamy, jak dobrać odpowiedni model.


Poradnik zakupowy: Interkomy i systemy łączności

Niezawodna komunikacja w rajdówce to podstawa – dobry interkom pozwala kierowcy i pilotowi jasno się porozumieć nawet w ekstremalnym hałasie i realnie wpływa na tempo jazdy.


Poradnik zakupowy: Kołnierze HANS i Hybrid

HANS czy Hybrid? Omówienie różnic konstrukcyjnych, dostępnych rozmiarów, materiałów oraz kompatybilności z kaskami, pasami i fotelami.


Poradnik zakupowy: Fotele kubełkowe i sportowe

Najważniejsze różnice między homologacjami FIA, rodzaje skorup, sposób montażu i jak dobrać fotel do sylwetki kierowcy oraz charakteru auta.


Poradnik zakupowy: Pasy bezpieczeństwa

Jak dobrać homologację, szerokość szelek, rodzaj klamry i liczbę punktów mocowania, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach.


Poradnik zakupowy: Kierownice sportowe

Przegląd średnic, odsadzeń, materiałów i kształtów obręczy oraz kiedy wybrać model motorsportowy, a kiedy kierownicę tuningową z homologacją TUV.


Poradnik zakupowy: Systemy gaśnicze

Różnice między systemami FIA 2000 i 8865-2015, dobór środka gaśniczego, liczby dysz oraz praktyczny przewodnik po legalizacji co 2 lata.


Podziel się swoim komentarzem z innymi
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel